Pages

Followers

Sunday 3 March 2013

Attitude

Assalamualaikum..


Lama betol tak update blog.. Aku ada nak share 1 cerita ngan korang.. Tengok tajuk kat atas tu "Attitude".. Apa kene mengena ngan attitude nie yer??

Ada la satu hari tu, aku jumpa ngan member aku.. Masa aku jumpa dia tu, muka dia masam mencuka jer.. Aku tanya la dia kenapa??

Aku = Hey, nape nie?
Minah (Bukan nama sebenar) = Aku geram betol ngan bos aku tu?
Aku = Nape pulak?
Minah = Eeeeee, geramnya akuuu!!!!!
Aku = Sabar-sabar.. Rilex rr.. Ce cite kat aku nape..
Minah = Bos aku tu, kalau dlm mesyuarat bukan main lg pesan kat pekerja dia soh jaga 'attitude'.. Jaga kebersihan.. Kononnya, kalau dia tengok habuk pon nak termuntah sebab dia tak suka habuk la.. Tak suka benda berdebu lah.. Tak suka kotor lah.. Dop bebel kat kitaorang pasal tak jaga kebersihan office..
Aku = Da tu, nape kau nak marah lak? Bagus la dia bagi nasihat cam tu..
Minah = Time mesyuarat sikit-sikit cakap pasal 'attitude'.. Sikit-sikit 'attitude'.. Attitude..Attitude..Attitude.. Macam BAGOS SANGAT 'ATTITUDE' dia.. Kau nak tahu nape aku geram??
Aku = Nak..
Minah = Bukan takat aku je.. Staff lain pon jijik taw..
Aku = Jijik?? Nape lak?? Apa bos kau buat..
Minah = Aku ingatkan yg siapa punya.. 2,3 kali gak la terserempak ngan aku.. First time staff laki yang nampak.. Tanya, ooii yang sape nie tak 'flush' betol-betol.. Memang tak de orang ngaku la sbb last masuk toilet petang tu ialah bos aku.. Takkan aku nak cakap bos aku yang BAIK PUNYA ATTITUDE tu yang buat kan?
Aku = Lepas tu?? (Excited nak dengar luahan hati Minah nie)
Minah = Isy.. geram tol aku.. Toilet ada 1 jer.. Terpaksalah aku masuk juga & flush yg dia punya.. Jijik ko taw.. Kalau setakat air kecik tu aku boleh sabor lagi.. Yang air kecik tu aku memang da taw lame dah yg dia tak kan flush @ siram dia punya air kuning tue..
Aku = (Glup-telan air liur tak selera dah nak jamah makanan depan aku tu)
Minah = Hari tu dah kena sekali.. Pagi tadi kena balik kau taw.. 
Aku = Aku tak taw..hehe
Minah = Kau janganla buat lawak.. Aku tengah geram nie..
Aku = Ok..ok..sambung cite kaw.. Serius aku nak dengar nie..
Minah = Dia tak flush betol-betol.. Ada lagi sisa air besar dia kat mangkuk tandas.. Pagi tadi pon sama.. Melekat-lekat lagi najis tu kat mangkuk tandas.. Da la kaler hitam.. Tak tahu berapa lama tak buang.. Eee, geram aku!!! Tak jadi aku nak membuang!!!
Aku = Yang kau siap mention-mention kaler najis dia tu buat ape?? Eee, tak lalu aku nak makan!!! Gelinya aku.. 
Minah = Hahahaha..betol, kisah benar nie.. Aku tak tipu.. Aku lagi geli sbb aku yang tengok.. Eeee, gelinya aku.. Sbb tu aku tak order makanan sbb aku tak lalu nak makan.. Hahaha
Aku = Ee, kau nie.. Mual aku nak makan (terus tolak nasi ke tepi)..

Apa pandangan korang tentang sikap manusia seperti itu?? Sedarkah attitude sebenar diri kita??

Atau ini yang DIA FIKIRKAN??



Apa pandangan korang??

Kisah benar..





No comments:

Post a Comment