Pages

Followers

Monday 29 October 2012

Felt Crafts

Assalamualaikum..
Selamat Hari Raya Aidiladha..

Lama tol tak update blog nih..
Al-maklumlah sibuk ngn business baru..
Niaga kecik-kecik jer..Bukan pe, nk cari pendapatan lebih sikit..
Nk cari pengalaman berniaga lak..Kalau berjaya, nak teruskan ngn perniagaan nie sepenuh masa..

Insyaallah klu berjaya, nk fokus pada perniagaan nie sambil jaga anak kat rumah..
Buat masa skrg nie, perniagaan nie hanya kerja sampingan..Bak kata hubby ku "kerja syif mlm"..hehe..
Pukul 8.30-6.00 ptg, aku kerja sebagai QS.. Pukul 8.00-12.00 mlm, aku buat kraf lak..
So, 12 jam sehari aku kerja..Huhu..
Tak dinafikan memang penat..Tapi ku gagahi jua demi sesuap nasi..Cewaahhh..

Time aku masuk "syif mlm", hubby la yg dop mengasuh anak..
Hubby pun buat kerja sampingan jugak..Duit tu boleh la saving sikit-sikit..
Semuanya utk kegunaan masa depan..Bukan tak bersyukur dengan apa yg dah ada..
Gaji hanya cukup-cukup mkn jer..Nk buat OT memg takkn dibayar punya..
So, dr kerja bermati-matian tak dapat OT, baik buat bisnes sendiri utk cari pendapatan lebih..
Mana tahu klu ada kes emergency, siapa nk sponser duit??
Ha, nilah gunanya..Duit bisnes boleh buat saving utk emergency case..

Nak taw aku buat bisnes apa? Modal kecik jer..So, untung pun kecik la jugak..
Aku jual murah jer..Ada la 2,3 org dop marah-marah kat aku sbb aku jual murah sgt-sgt berbanding harga dipasaran..
Aku bukan nk cekik darah..Aku berniaga pun sbb aku minat buat benda-benda comel ni..
Seronok..Walaupun penat, aku tetap seronok tgok hasil tgn ku yg tak berapa nk menjadi..
Yg tak seronok bila customer nk cepat sgt..Jadi kelam kabut & hasil jadi tak cantik..
Tak suka cepat-cepat sbb aku akan tak berpuas hati dgn hasil tgnku sendiri..

Kiranya skrg nie diperingkat "test market"..
Insyaallah klu permintaan tinggi & aku nmpak jln yg terang utk perniagaan ni, aku akan daftar perniagaanku dgn SSM..
Buat masa skrg nie, aku dah tempah design cover FB & woven label ngn OWLIE STUDIO.. 
Tak sabar nk tunggu hasilnya..Mybe lambat sikit sbb Aie buat tempahan ikut que..
So, kena la bersabar sikit..

Alhamdulillah, suamiku mengizinkan/menyokong apa yg aku buat..

"Felt Crafts by LiZz" itulah nama perniagaan ku stakat nie.. Boleh layari FB utk usyar/cuci mata kat www.facebook.com/pages/Felt-Crafts-by-LiZz

Antara hasilnya:-






























 Sekian sahaja untuk kali nie.. Apa pendapat korang?? Cantik tak??
huhu ^_~









No comments:

Post a Comment