Pages

Followers

Monday 17 December 2012

Mummy Tecik

Assalamualaikum..

Blog Bila Mummy & Papa Berceloteh dah ditukar kepada "Mummy Tecik" & URL pun dah ditukar kepada mummytecik.blogspot.com

Kenapa Mummy Tecik???
Sebab aku seorang ibu yang kecik & kiut molek..Haha..
Takde lah..Gurau jer..Memandangkan ketinggian aku tak berapa nak tinggi iaitu dalam 154cm a.k.a 1.54m aje..Manakala berat aku hanya mencecah 48kg..Haha..Tecik tak aku???
Sebelum kawin dulu lagi kecik..43kg aje..Sekarang bila lepas bersalin, berat badan aku dah naik ke 48kg..Aku tak boleh berat sangat nanti badan nampak gemuk sebab aku ..pendek.. (haha..ngaku jugak akhirnya).

Bila aku pergi shopping or gi mana-mana tanpa ditemani husben, ade jer budak yang nak ngorat..Ingat aku nie single-mingle lagi ker?? Budak hingusan pun dah pandai nak ngorat bini orang yer..memang dia nak kena depan parang ngan husben aku agaknye.. Bukan berlagak lawa or cantik tapi tulah sikap lelaki zaman sekarang..Asal tengok perempuan jalan sengsorang mulalah nak pewwitt..Aku lak yang malu ngan makcik-makcik & pakcik-pakcik yang memandang..Kurang adap kesopanan sungguh remaja sekarang nie..Memang la diaorang tak tau aku nie bini orang..Takkan nak gantung kat leher "AWAS, BINI ORANG"..Isyhh.. Bikin malu ajelah..haha..

Bila aku nak honeymoon, kuar jenjalan berdua-duaan ngan husben lak..Ada mata yang tak senang melihat kami..Maklumlah aku orangnya agak tecik & husben aku pun orangnya agak rendah..Mungkin orang ingat kami nie budak-budak yang sibuk nak bercinta..Al-Maklumlah bila keluar jer ngan husben, tangan aku mesti gatal nak pegang-pengang tangan husben la, nak paut lengan dia la, nak cubit-cubit la & nak gurau-gurau.. Bukan sengaja nak menggedik yer tapi kadang-kadang tu terlupa kami berada di tempat awam.. Bila dah terbiasa bergurau-senda cam nie lah jadinya.. Terover bila berada di tempat awam..Yer betol, orang tak tahu yang kami nie suami isteri.. Maklumlah takde signboard tergantung kat badan "KAMI SUAMI ISTERI YANG SAH"..
Huhu..nak buat macam mana bila terlupa berada di tempat awam..Damm!!! Walaupun halal kena cover la sikit ye dak??

Bila aku gi jenjalan bersama anak & suami pun mesti orang akan memandang kami..Cam pelik sangat kami nie..Cam tak percaya yang kami nie dah kawin & ada anak comel-lote kiut-miut macam ibunya (hahahaha..perasan giler..kui..kui..).. Ada satu ketika time aku gi Mydin Mall Kubang Kerian, semasa beratur nak bayar kat kaunter bayaran, aku dop gurau-gurau ngan anak aku..Husben yang dukung anak time tue..Ada la sorang kakak or mak cik kat belakang aku dop cuit-cuit bahu aku..Aku pun pandang la dia..

Kakak tue: Anak ke?
Aku: Yer.. (dlm hati jawab..takkan adik kot)
Kakak tue: Berapa bulan dah umur anak?
Aku: 7 Bulan dah..
Kakak tue: Eee..comelnya dia.. Lama dah ker kawin? Umur awak berapa? Tak macam mak orang pon..
Aku: Lama dah..Kawin bulan 05/11.. Bersalin bulan 05/12.. Umur dah 25..
Kakak tue: Ooo..Ingat umur 20..Tue yang tanya..
Aku: Senyum jer coz malas nak layan..Hahaha (Jahatnya aku kan??)

Tulah..nak puaskan hati orang memang kita tak berdaya..Apa yang mampu hanya mendiamkan diri dan pedulikan cakap-cakap orang.. Bila awet muda (perasan) macam nie lah.. Orang ingat kita nie remaja lagi.. Padahal dah jadi isteri orang & mak orang.. Macam mane nak bagi nampak cam mak orang?? Kena gi shopping pakai kain batik & baju kurung kedah ker baru nampak macam mak orang??

Atau perlu mekup tebal-tebal baru nampak cam mak orang?? 
Oh, tidak!!!! Aku takkan mekup tebal-tebal nanti husben aku akan jerk aku cakap macam burung hantu..Huhu.. Cukuplah jadi seorang insan yang sedap mata memandang depan suami kan?? Husben aku tak suka orang yang mekup-mekup nie nanti dia panggil orang tue Burung Hantu..Haha..
Cukuplah dengan memakai pakaian sopan & neural beauty walaupun bukan orang yang cantik.. 


Ada gaya mak orang tak kalau aku mekup macam nie???
Eeerrr..aku rasa macam aku nak tempah maut jer ngan husben aku kalau aku mekup camnie..Hahaha..


Sekian...

Bye..bye..












No comments:

Post a Comment